0 beğenilme 0 beğenilmeme
89 gösterim
Diğer kategorisinde
Peki hocam Ayetlerin farklı manalara gelmesiyle mezhepler arasında oluşan ihtilaf neyden kaynaklanıyor?

1 cevap

0 beğenilme 0 beğenilmeme
(409k puan)
seçti
 
En İyi Cevap
Kıymetli Kardeşim!

->Ayetlerin farklı manalara gelmesiyle mezheplerde oluşan ihtilaf?<-

Bu mesele içün birçok misal verebiliriz. Bir ayeti kerime ile akıl sahibi olan için iktifa edilecektir;.
Beşeri kelam(insanların konuştuğu kekimeler),ezeli kelam(Bizi yaratan Rabbimin kelamıdır,kur'ını kerim)
Bir meseledeki,hükümlerin farklı, olmasının bir dizi sebebleri vardır.
Misal; kevser süresinde şöyle buyrulmuştur; "muhakkak ki biz sana kevseri verdik.öyleyse rabbin için namaz kıl ve kurban kes."(kevser süresi1-2)
Kurban kesmenin hükmü;
imamı azama göre vacib,    
imamı şafii, imamı ebu Yusuf ve imamı Muhammed e göre sünnettir.
Bu ihtilaf, fıkıh ilmini bilmiyenleri şaşırtmakta ve bir hüküm bir mezhepte vacib olurken,diğer bir bir mezhepte nasıl sünnet olabilir. Dedirtmektedir.
Halkibu ki bu mümkündür; şöyle ki imamı azam Hazretleri;
Kevser süresinin şu iki ayetini şöyle izah etmiştir; sürenin birinci ayeti olan;
muhakkak ki biz sana kevseri verdik. İfadesinde ki mahatap peygamber Efendimiz (sallallahu aleyhi vesellem)'dir. Burda ki kevser efendimize verilen bir ihsandir.
İkinci ayet olan;"Rabbin için namaz kıl ve kurban kes." Emrine muhatap ise Peygamber Efendimiz olmayıp ümmet-i muhammed'tir. Burda ki namaz,ümmete emr edilen beş vakit namazdır. Kurban kesme emri de bu ümmetin kendisine vacibtir.
İmamı Şafii ve imameynin görüşü ise kevser süresini şöyle tefsir eder; sürenin her iki ayetinin muhatabı hz.muhammed (sallallahu aleyhi vesellem)'dir. Birinci ayetin ifadesiyle, Efendimize verilen bir ihsan beyan edilmiştir.
İkinci ayette ise,emri de peygamberimizedir. Burdaki namaz beş vakit namaz olmayıp gece namazıdır.zira gece namazı peygamberimize farzdır.
Ayetteki kurban kes emri ise  sadece peygamber efendimize farz kılınmıştır.Bizede onun yolundan giderek sünnettir.

-İhtilaf, kurban kesmenin bir ibadet olup olmadığı huşusunda değildir. Bu(ihtilaf) ibadetin hükmü hakkındadır.
Zira, ayetin açık ifadesiyle kurban kesmek bir ibadettir. bunda ihtilaf yoktur. Kesin hükümdür.
ihtilaf sadece hükmünün ne olduğunu hakkındadır.Bunun sebebi de ayetin  her iki manayı da kendinde cem etmesidir.
ayrıca her bir mezhep imamının görüşlerine Hadisler'den de deliller getirmiştir.
Kurbanın bir Mezhep'e göre vacip,diğer mezhep göre sünnet olduğunu anlayamamak ve sadece tek bir hükmün olmasını istemek; ilahi kelamın mahiyetinden habersiz olmanın bir neticesidir.ezeli kelam, insan kelamı gibi, değildir ki sadece tek bir manayı işaret etsin. ..

Selam ve dua ile
Firma Ekle | Seo Tools
...